Poep aan het beddengoed, poep aan kussens, poep in de prullenbak... Ze had al een vreemd gevoel bij de man die haar zomerhuisje huurde, maar besloot hem toch een kans te geven. Dat had ze, achteraf gezien, beter niet kunnen doen. En ze blijkt bovendien niet de enige te zijn die dit overkwam. "Ik had er meteen een gek gevoel bij."

De man die bij Charlene Glas een huisje in Egmond aan Zee huurde was dus al 'apart'. "Op de afgesproken dag kwam hij steeds niet opdagen voor de sleutel en de betaling. Toen hij er eindelijk was, had hij geen cash bij zich. Uiteindelijk hebben we hem toch laten slapen. Hij zou de volgende dag betalen." (tekst loopt door onder de foto)

Charlene Glas en haar man verhuren al 20 jaar hun vakantiehuisje. Maar dit hebben ze nog nooit meegemaakt. (foto: NH / Michael van der Putten)


Maar de dag erna kwam de man weer met smoesjes. "We hebben toen besloten om hem weg te sturen. Met veel moeite hebben we ons geld gekregen en dachten we dat het klaar was." Dat bleek niet het geval te zijn. De man van Charlene ontdekte een enorme puinhoop in het vakantiehuisje. Lakens lagen besmeurd op de bank en poep zat op de wc-bril. Ze plaatste foto's van de ravage op Facebook om andere verhuurders te waarschuwen.

Onder dat bericht regent het inmiddels reacties. In het kustdorp hebben veel inwoners een zomerhuisje voor de verhuur in de achtertuin. Meerderen hadden bezoek gehad van de horrorhuurder. "Vreselijk. Asociaal. Niet normaal. Schandalig", valt er te lezen, maar ook: "Fijn dat je dit deelt" en "dank voor de waarschuwing." En ook verhuurbedrijven en vakantieparken in de Egmonden geven aan de man te kennen.

"Wij hadden een schadepost van 2.000 euro door deze smeerlap", vertelt een Egmondse aan NH Nieuws, mediapartner van Streekstad Centraal. Ze wil anoniem blijven, omdat 'hij weet waar we wonen'. "Hij was een paar weken terug bij ons en we konden daarna het hele interieur vervangen." (tekst loopt door onder de foto)

Het werd al snel duidelijk dat een man een spoor van poep door de Egmonden trekt. (foto: NH / Michael van der Putten)


Alles zat onder de poep en spullen waren gesloopt. "De tv, de bank, dekbedden, kussens. Een drama. Hij heeft de huur wel betaald, maar toen ik hem confronteerde met de schade werd hij heel kwaad. Ik was alleen met hem in het huisje en was te bang om hem verder te dwingen te betalen."

De man probeert onder meer via Booking.com onderdak te vinden. Anderen belt hij rechtstreeks op om een reservering te plaatsen. "Ik heb alles bij Booking doorgeven en om hulp gevraagd", vertelt de anonieme Egmondse. "Maar zij zeiden dat ze niets konden doen. Onbegrijpelijk, je kan toch iemand blokkeren? Ze gaven als tip om de borg te verhogen. Maar een borg van duizenden euro's is natuurlijk niet reëel."

De man zou mogelijk uit Amsterdam afkomstig zou zijn en een zwervend bestaan leidt. "Hij zou al vaker opgepakt zijn en nog veel meer op zijn kerfstok hebben." De politie kan dat nu nog niet bevestigen maar adviseert om van een situatie als deze een melding of aangifte te doen. "Zo kunnen we een dossier opbouwen. Daarnaast maken we ons ook wel zorgen over het welzijn van deze man, en lijkt het er op dat hij (ook) hulp nodig heeft."


Ook mediapartner NH heeft contact opgenomen met Booking.com, en onder meer gevraagd wat de reserveringswebsite doet om verhuurders te beschermen tegen gasten die een puinhoop achterlaten of niet betalen. Het bedrijf laat weten nog niet inhoudelijk te kunnen reageren, maar dat zo snel mogelijk te doen. "We nemen elke klacht serieus en onderzoeken de aangekaarte problemen."


Pin It
Bekeken: 825x
http://perizinan.bulelengkab.go.id/products/rahasia-slot-mahjong/ https://e-starlitbang.tapinkab.go.id/maxwin-pg-soft/ https://e-starlitbang.tapinkab.go.id/mahjong-gampang-menang/ https://sisdata.unpak.ac.id/uploads/sgacor/ https://ee.itk.ac.id/data/